تبلیغات
پاتوق وبگردا - رفع استرس و اضطراب
 
پاتوق وبگردا
جایی به اسم آزادی اونجاست که میگی آزادی معنی پروازو که بفهمی فلج هم که باشی واستادی
درباره وبلاگ


سلام.دوستان عزیز اگر درخواست برنامه،آموزش،هک،و... را داشتید در قسمت تماس با ما برای ما یک ایمیل ارسال کنید یا در یک پست نظر دهید تا ما در 24 ساعت آن را برای شما آماده کنیم.

مدیر وبلاگ : ادمین
نویسندگان
نظرسنجی
آیا از کار کرد وبلاگراضی هستید؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

درمان طبیعی استرس بدون نیاز به قرص و دارو های شیمیایی
100% طبیعی
در ادامه مطلب با فول بلاگ همراه باشید.

پیشگیری و درمان طبیعی در مشکلات روحی و جسمی اولین اقدام و بهترین روش برای سلامتی و درمان انسان به شمار می‌روند.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در مورد مشکلات روحی و جسمی خود بسیار حساس بوده و دوست دارید به صورت طبیعی آنها را درمان و پیشگیری کنید. به همین خاطر اینجا نمونه‌ای از درمان طبیعی و حتی پیشگیرانه از یک ناراحتی، یعنی "اظطراب" را که بیشتر افراد با آن دست به گریبان هستند، می‌نویسیم.

 برای این منظور فرقی نمی‌کند، اینکه همیشه اضطراب داشته باشید یا به طور موقت دچار این مشکل شده باشید. احتمالا جز آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید، دارو مصرف کنید.

شاید واقعا هم نیازی به دارو نباشد. درمان‌‌های طبیعی و غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. البته برخی از این درمان و  تکنیک‌‌ها در لحظه پاسخگو هستند در حالیکه برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان‌گر دارند.

ما در اینجا چند روش درمان طبیعی را برای شما یاد‌اوری می‌کنیم.

نوشیدن چای‌ گیاهی

اگر دچار دلشوره و اضطراب هستید، چای بابونه به همراه مقدار کمی سنبل الطیب می‌تواند باعث آرام شدن شما شود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می‌کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می‌دهند.

تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که 8 هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف ‌کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می‌خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است. افزودن سنبل الطیب (والرین) به چای بابونه خواص آن را افزایش می‌دهد چرا که این گیاه، خواب آور و حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است.


ورزش درمان همه درد‌ها
ورزش برای ذهن و جسم بسیار مفید است. با انجام تمرین‌های ورزشی می‌توانید اضطراب خود را در لحظه از بین ببرید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد و احساس سلامت بیشتری می‌کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بین می‌روند.

فول بلاگ

تنها 21 دقیقه وقت صرف کنید
21 دقیقه: این زمان نشان می‌دهد، چقدر ورزش کمک می‌کند تا اضطراب خود را کاهش دهید. هنگامی‌که واقعا مضطرب هستید به مدت 21 دقیق روی تردمیل بدوید. پس از آن آرامش خود را به دست خواهید آوردید.

برای پیشگیری نیز بهتر است روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش‌‌هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش دهند. مانند دویدن روی تردمیل، دویدن در فضای باز، بالا رفتن از پله‌‌ها یا ... اگر اهل ورزش نیستید، حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید.

تمرکز بر روی تنفس و سوال پرسیدن
برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال‌‌های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود یعنی دم و باز خود توجه کنید.
همزمان با آن از خود سوال‌‌های ساده‌ای بپرسید. مثلا، دمای هوایی که وارد بدن شما می‌شود چقدر است؟ وقتی نفستان خارج می‌شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می‌شود؟ وقتی هوا وارد ریه‌‌های شما می‌شود چه حسی دارید؟

فول بلاگ

استشمام گیاه اسطوقدوس
این گیاه بسیار آرامبخش است. اسطوقدوس از نظر روانی باعث آرامش بسیار و همچنین باز‌شدن مجرای تنفسی می‌شود. یک تحقیق یونانی ثابت کرده است؛ بیمارانی که در انتظار نوبت خود در مطب و یا بیمارستان هستند با استشمام، رایحه اسطوقدوس راحت‌تر این زمان را تحمل می‌کنند.

برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده‌اند که رایحه اسطوقدوس در طول امتحان به آنها آرامش می‌دهد. در یک تحقق آلمانی، قرص‌‌های اسطوقدوس، باعث کاهش نشانه‌‌های اضطراب مشده است. حتی بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم‌‌ها است.

 فول بلاگ

  اظطراب و استرس

تنفس با بینی
نفس خود را بگیرید و رها کنید. البته لازم نیست این کار را تا حدی که کبود شوید، ادامه دهید. فقط کافی‌ است همچون تمرین‌های یوگا با تنفس‌‌های عمیق روح خود را آرام کنید.

یکی از بهترین تنفس‌‌ها، تنفس از سمت راست و چپ سوراخ بینی است. برای این منظور به طور کامل یک طرف بینی، راست یا چپ فرقی نمی‌کند، گرفته و از سمت دیگر بینی یعنی سوراخ باز چند بار تنفس کنید. بعد از چند بار تکرار تمرین را با سمت دیگر بینی تکرار کنید.

برای مشاهده ی گفته های همشهری انلاین در مورد استرس به لینک زر مراجعه کنید.
www.hamshahrionline.com






نوع مطلب :
برچسب ها : درمان استرس، استرس و اضطراب، رفع استرس و اضطراب، رفع استرس، رفع طبش قلب و استرس،
لینک های مرتبط : پاتوق وبگردا،

       نظرات
دوشنبه 16 شهریور 1394
ادمین
پنجشنبه 19 شهریور 1394 05:55 ب.ظ
عالی بود...مطلبی هم درباره کم رویی تهیه کنید
ادمین
حتما دوست عزیز
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر